آیا میدانید دوچرخه سواری برای بانوان مفید است یا مضر ؟ - سلامت زنان
سلامت نسل ها

آیا میدانید دوچرخه سواری برای بانوان مفید است یا مضر ؟

دوچرخه سواری

 دوچرخه سواری از جمله محبوب ترین ورزش های جهان است. افرادی زیادی هستند که به انجام این ورزش می پردازند. این ورزش به شدت به سیستم تنفس و گردش خون کمک می کند. به استناد تحقیقات اخیر دانشمندان، دوچرخه سواری تاثیر بسیار زیادی در کاهش حملات قلبی دارد.


 مطالعات

در یک مطالعه، محققان هزاران دانمارکی ۵۰ تا ۶۵ ساله را بررسی کردند. محققان دریافتند افرادی که شروع به دوچرخه سواری کرده بودند و این روند را به طور منظم ادامه می دادند. در مقایسه با کسانی که دوچرخه سواری نمی کردند. ۲۵ درصد کمتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی در طول ۱۵ سال قرار داشتند.

همچنین دانمارکی های که به طور منظم از دوچرخه استفاده می کردند ۱۱ تا ۱۸ درصد کمتر در طول ۲۰ سال نظارت، دچار حمله قلبی شدند.

محققان دانشگاه دانمارک جنوبی معتقدند فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب شود.

در مطالعه ای دیگر، وضعیت بیش از ۲۰ هزار سوئدی در دهه های سنی ۴۰، ۵۰ و ۶۰ به مدت ۱۰ سال تحت نظر بود. در مقایسه با کسانی که ورزش نکرده بودند، افرادی که به طورمنظم رکاب می زدند به شکل قابل توجهی کمتر در معرض چاقی، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت بودند. همه این موارد از فاکتورهای پرخطر اصلی بیماری قلبی محسوب می شوند.

محققان عنوان می کنند تداوم دوچرخه سواری یا شروع آن ممکن است از ۲۴ درصد موارد چاقی، ۶ درصد موارد تشخیص فشارخون بالا، ۱۳ درصد موارد تشخیص کلسترول بالا و ۱۱ درصد مورد دیابت پیشگیری کند.

 

دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری هم مضر است!

دوچرخه سواری و اسب‌سواری برای خانم‌ها معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند، تنها ممکن است حین انجام این فعالیت‌ها مو وارد پوست شده و آبسه‌ای دردناک ایجاد کند. این بیماری «Jeep Disease» (یا بیماری جیپ سواران) نام دارد زیرا بیشتر کسانی که جیپ سواری می‌کنند به آن دچار می‌شوند. درمان آن نیز معمولا با جراحان است. جدا از این بیماری، قرار گرفتن طولانی مدت روی موتور، دوچرخه و اسب می‌تواند به علت بسته بودن فضا، عفونت‌ها را تشدید کند اما اگر سواری مختصر و برای مثال یک تا دو ساعت باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.

منبع: مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir

خبرگزاری مهر

 


دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت زنان