آیا افزایش وزن در اثر ورزش کردن ممکن است ایجاد شود ؟ - سلامت زنان
سلامت نسل ها

آیا افزایش وزن در اثر ورزش کردن ممکن است ایجاد شود ؟

افزایش وزن در اثر ورزش کردن

 افزایش وزن در اثر ورزش کردن . محققان می گویند این مساله احتمالا مربوط به تاثیر محرک ورزش بر اشتهاست . هر چه کالری بیشتری بسوزانید ، میل بیشتری به خوردن پیدا می کنید . رژیم غذایی متعادل همیشه اولین قدم برای کاهش وزن است .

 


آیا ممکن است ورزش موجب افزایش وزن شود ؟

 

ورزش زمانی به کاهش وزن شما کمک می کند که با دقت ، مقدار غذای دریافتی خود را کنترل کنید . اگر همزمان با فعالیت بدنی ، اشتهای شما افزایش یابد و کالری بیشتری دریافت کنید روند کاهش وزن مناسبی نخواهید داشت . فراموش نکنید ، ورزش کالری می سوزاند و طبیعتا به بدن شما فرم مناسبی می دهد و اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید ، به هدف خود دست می یابید .

اگر یک ورزشکار ، ناگهان ورزش را متوقف کند و به اندازه ی قبل غذا بخورد ، سلول های بافت عضلانی چروکیده و سلول های بافت چربی متورم و پر می شود . به دلیل کاهش حجم بافت عضلانی و افزایش بافت چربی در آغاز این فرایند ممکن است ترازو تغییری در وزن نشان ندهد، اما مدتی بعد افزایش وزن قابل مشاهده خواهد بود و شکل بدنی فرد را به هم خواهد زد .

برای اینکه اطمینان حاصل کنید چنین اتفاقی برای شما نمی افتد ، متعادل غذا بخورید و با ورزش کردن با شدت و تناوب مناسب ، توازن و تعادل صحیح در بافت های عضلانی و چربی بدنتان برقرار کنید .

به ورزش خود ادامه دهید:

 

اگر در هفته سه روز ورزش می کنید که اقدام بسیار مناسبی برای کنترل وزن و پیشگیری از چاقی است ، به این برنامه ادامه دهید . با افزایش سن سیستم تنظیم متابولیسم دستخوش تغییراتی می شود که در نتیجه آن چاقی و اضافه وزن ایجاد می شود . به همین دلیل پیشگیری از چاقی در جوانان توصیه می شود . پیشگیری از چاقی سبب کاهش بیماری های مزمن می شود و کیفیت زندگی افراد را بالا می برد . تنظیم رژیم غذایی ، کنترل دریافت انرژی و انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم کمک می کند فرد نه تنها از تناسب اندام خوبی برخوردار شود ، بلکه سلامت جسمی و روانی نیز داشته باشد . نتایج بررسی ها نشان داده داشتن رژیم غذایی کم چرب ، کنار ۳ روز در هفته ورزش متوسط ، منجر به کاهش چربی خون و کاهش وزن می شود .

سخن پایانی

 

برای حفظ سلامتی خود ، به طور منظم ورزش کنید . ورزش سبب حفظ عضلات می شود ، از افزایش وزن جلوگیری می کند و کنار رژیم غذایی به کنترل وزن کمک خواهد کرد . نباید فراموش کرد که انجام تمرینات و حرکات ورزشی باید زیر نظر مربی متخصص و آموزش دیده باشد و در صورت لزوم شدت و مدت تمرینات به تدریج طبق اصول درست ، طی دوره های مناسب افزایش پیدا کند .

منبع : سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

 

 

مطالب مرتبط :

 

 


دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت زنان