کاهش عوارض بیماری های قلبی با رعایت این توصیه های غذایی - سلامت زنان
سلامت نسل ها

کاهش عوارض بیماری های قلبی با رعایت این توصیه های غذایی

کاهش عوارض بیماری های قلبی با رعایت این توصیه های غذایی

رژیم غذایی گیاه خواری خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.


در راستای نتایج مطالعاتی که حاکی از تاثیر مثبت کاهش مصرف گوشت برای سلامتی است، یک بررسی جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاه‌خواری می‌تواند تا حدود ۴۰ درصد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.

در چند دهه گذشته، مطالعات متعددی انجام گرفته که در آن‌ها تاکید شده محدود کردن مصرف گوشت تاثیرات مثبت بر سلامتی دارد. به طور مثال، رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع دو و سندرم متابولیک را کاهش می‌دهد. همچنین افرادی که رژیم غذایی گیاه‌خواری را انتخاب می‌کنند بدن خود را در برابر برخی انواع سرطان‌ها حفظ می‌کنند.

 

خواص رژیم غذایی گیاه‌خواری برای سلامت قلب و عروق

در این بررسی به شکل ویژه‌ای بر خواص رژیم غذایی گیاه‌خواری برای سلامت قلب و عروق تمرکز شد. به گفته محققان آمریکایی، این رژیم غذایی با بهبود سلامت قلب مرتبط است و خطر مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته محققان رژیم غذایی گیاه‌خواری نه تنها می‌تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند بلکه در برخی مواقع حتی روند آن را معکوس می‌سازد؛ تاثیری که با مصرف برخی داروها نیز مشاهده نمی‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند: رژیم غذایی و سبک زندگی سالم خطر حمله قلبی را ۸۱ تا ۹۴ درصد کاهش می‌دهد درحالیکه داروها می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ درصد با این خطر مقابله کنند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، دلایل بسیاری وجود دارد که توجیه کننده علت مفیدتر بودن رژیم غذایی گیاه‌خواری نسبت به رژیم‌هایی با میزان بالایی از مواد گوشتی هستند. به طور مثال، گیاهان حاوی فیبر خوراکی هستند که تاثیر آن‌ در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو شناخته شده است. همچنین، محصولات حیوانی اغلب سرشار از چربی، کلسترول و آلاینده‌های زیست محیطی هستند.

منبع : ایسنا


دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت زنان